Thursday, October 11, 2012

Bab 1

Aku ingin berkongsi cerita suka duka hidup perit bahagia didalam setiap langkah perjalanan aku didalam meniti kehidupan penuh liku dan cabaran...
Ujian tiada pernah berhenti mengundang...dalam kepayahan itu,masih mampu berdiri di kaki sendiri...Itulah aku empunya diri...Kisah dalam permulaan diantara islam dan aku..Siapa aku ini didalam panggilan islam.Cinta aku,cinta aku kepada ALLAH dan insan yang di ciptakan.Antara kasih dan sayang...
Mari aku ingin kamu kenali aku..

Aku dilahirkan didalam keluarga yang agak susah,berketurunan cina teowchew mengikut sebelah bapa. Keluarga aku agak tegang dari perasaan bahagia diatas sifat keegoan insan yang tidak mampu menolak rasa kejahilan dan kesombongan dalam nafsu, maka terpisahlah diantara dua jiwa ketika aku masih bergelar bayi...mereka adalah ibu dan bapaku..mereka adalah pelindungku...namun aku terpisah dari kedua kasih sayang mereka itu diatas kelemahan masing-masing yang tidak dapat menolak kelemahan dalam kemampuan mereka mentafsirkan kisah hidup...
Bersama ibu aku masih berusia setahun jagung, terpaksa menempuhi kepayahan hidup yang tiada pengertian bagiku akan betapa besar kisah yg ditulis Allah...dari permulaan kisah penceritaan diantara ibu dan perlindungan,di tengahnya terselit kisah aku juga adik beradik ku yang cukup menyedihkan...dalam ketika ibu terpaksa mencari sesuap nasi,kami ini diderai dan disakiti penjaga....maka tercipta perjalanan menempuhi liku menuju ke rumah anak yatim demi perlindungan...terpisah pula dengan ibu,dengan tangisan kasih sayang ibu,walau tiada mengerti aku,penceritaan masih juga berjalan...

BERSAMBUNG....

2 comments:

  1. pengalaman itu akan menguatkan kita..

    ReplyDelete
  2. Jazakallahu khayr saudara...ya,kekuatan itu juga membuat sy mampu berdikari sendiri...

    ReplyDelete